In Memoriam Titia

Titia is drieëndertig jaar lid geweest van Tuindersvereniging Abstede, waarvan acht jaar als voorzitter. Verder zat ze in de commissie Natuurlijk Tuinieren en deed ze de jaarlijkse Tuinschouw. Tijdens de klussendagen heeft ze jarenlang koffie, thee, de soep en de broodjes verzorgd.

Het zaadje voor haar liefde voor tuinieren is gelegd toen ze als kind met haar zus naar de boerderij van familie ging. Deze logeerpartijen, waar ze met heel veel genoegen over sprak zijn haar inspiratiebron voor het tuinieren geweest. Ze at altijd biologisch en vegetarisch. Natuurlijk het liefst met groente en fruit uit eigen tuin. Ze was heel trots op alles wat uit haar tuin kwam. En deelde daarin ook met andere mensen. Als iemand zijn pruimen of appels liet vallen en niet benutte kon ze daar heel verontwaardigd over zijn. Wat niet direct gebruikt kon worden werd ingemaakt, opgeslagen of ingevroren en later genuttigd.

Titia was een erg actief, sociaal en een zeer toegewijd lid van de vereniging. En werd al snel gevraagd om voorzitter te worden. Naast betrokken en kleurrijk was Titia volhardend en openhartig. Als je een andere mening was toegedaan kreeg je geen ruzie, maar een goed gesprek. Ook vond ze erbij horen, inclusiviteit van andere mensen erg belangrijk.

Wat ze kon deed ze zelf, maar ze kreeg de laatste jaren wel wat hulp in de tuin. Tot het laatst ging ze met de bus naar de tuin, toen het fietsen niet meer ging. Ze is nog naar de ALV van november geweest.

Titia is 3 januari 2019 overleden.