Nieuw in het bestuur

April 2020

Samenstelling bestuur

De statuten beperken de zittingsduur van een bestuurslid en daarom moeten Paul en Ellen nu het bestuur verlaten. Al eerder  zijn Lara en Renate benoemd en in het bestuur is afgesproken dat Reinier de taak van penningmeester op zich zal gaan nemen terwijl Lara de nieuwe secretaris wordt. De voorzitter moet door de ALV benoemd worden en het bestuur draagt daarvoor Renate voor. Volgens de statuten moeten we iedereen in de gelegenheid stelen zich te kandidateren voor de functie van voorzitten.

Oproep:

• Je kunt je beschikbaar stellen als voorzitter van de vereniging.
  • Na het vertrek van Paul en Ellen bestaat het bestuur uit: Lara van den Bosch (secr), Nel Cornelissen, Reinier Snijder (penningmeester), Renate Spruijt, en Wouter Mulders. Het penningmeesterschap van Reinier duurt tot voorjaar 2021, omdat ook hij dan het bestuur moet verlaten. Liefst stellen we nu meteen een nieuwe penningmeester aan vandaar de oproep: stel je beschikbaar als penningmeester. Je kunt daarvoor beschikken over de enorme steun van Flor die de administratie voor zijn rekening neemt. Als je meer wil weten neem dan contact op met Ellen: ellenschuurman59@gmail.com
  • Als je geen penningmeester wil worden maar wel in het bestuur wil komen ben je ook van harte welkom.

Voor alles geldt: Als je dat wil doen stuur dan voor 15 april een mail naar Paul Verhagen.

April 2019

Vier nieuwe bestuursleden treden aan, vorig najaar en dit voorjaar. Zij stellen zich kort voor.

(2019: Paul Krijnen en Wouter Mulders zijn inmiddels uit het bestuur)

Lara van den Bosch

Tuinder sinds: Dit wordt mijn vijfde tuinseizoen op deze vereniging, hiervoor had ik zeven jaar een moestuin op de Uithof .

Favoriete gewas: Pompoen, ik eet nu nog van vorig jaar.

Wat is het meest bijzondere dat je in de tuin is overkomen? Ik was de composthoop aan het omzetten toen sprong er een pad uit die van schrik een aantal eitjes afzette. Die heb ik toen nog een paar dagen in een bakje water gelegd maar ze verschrompelden. Ze waren natuurlijk niet bevrucht.

Wat trekt je aan in het bestuurslidmaatschap? Ik vind alles wat met de tuin te maken heeft interessant en voel me betrokken bij deze vereniging.

Wat vind je (bijna) nog leuker dan tuinieren? Wandelen in de bergen, prachtige oneindige landschappen en alles zo puur. Verslavend!

Zittingsperiode: december 2018 – december 2022

Renate Spruijt

Tuinder sinds: Samen met Frans Lips heb ik de tuin naast de Gladjool sinds 2002. Onze zoon Adriaan was toen twee jaar oud en zou zomaar de vijver op gelopen zijn. Gelukkig is het altijd goed gegaan. We hebben leuke herinneringen aan de kinderactiviteiten die Frans en medebestuurslid Matthieu organiseerden.

Favoriete gewas: Leuk aan onze tuin vind ik de afwisseling tussen bloemen, en groenten zoals akelei, bietjes en peultjes. De vijgenboom is een dankbaar bezit. Je kunt hem makkelijk snoeien en door de klimaatverandering rijpen er ieder jaar heerlijke vijgen.

Wat is het meest bijzondere dat je in de tuin is overkomen? Speciale herinneringen heb ik aan het feit dat Jan Alex, onze buurtdakloze werd gedoogd en een slaapplekje op de tuin kreeg. Na een woning van de gemeente heeft Jan Alex nog enkele jaren geleefd. Ook de brand aan de houtopslag achter de Gladjool was een intense gebeurtenis. Gelukkig is de Gladjool intact gebleven.

Wat trekt je aan in het bestuurslidmaatschap? Mooi  aan onze vereniging vind ik hoe tijdens de ledenvergaderingen er ruimte is voor alle leden. Ieder lid dat zich laat horen wordt gehoord en er wordt een zo goed mogelijke oplossing gezocht. De reden dat ik nu als bestuurslid actief wil zijn is om meer betrokken te zijn bij onze bijzondere tuinen. Ik heb veel zin in het bestuurswerk en hoop een steentje bij te dragen aan een bloeiende vereniging en een goed contact met de buurt.

Wat vind je (bijna) nog leuker dan tuinieren? Mijn dagelijkse werk bij GGD Flevoland is eigenlijk mijn hobby en na het werk ontspan ik graag in het zonnetje in de tuin.

Zittingsperiode: april 2019 – april 2023