Klussendagen

Tuindersvereniging Abstede houdt vijf keer per jaar een klussendag. Op zo’n dag – eigenlijk gaat het om maar drie uur op een dag – onderhouden we als leden al het verenigingsbezit. Denk daarbij aan de Gladjool, de paden, de hagen, de natuurtuinen voor de Gladjool en langs de Minstroom, de takkenrillen en de boomgaard. Ook springen we soms bij als een lid een onderhoudsklus op de tuin heeft die te groot is om alleen aan te pakken.

Ieder lid moet minimaal twee keer per jaar meedoen aan een klussendag. Je lidmaatschap bestaat niet alleen uit het betalen van contributie maar ook uit het verantwoordelijkheid op je nemen dat ons tuinencomplex op orde is.

Ongeveer een week voor de klussendag vind je op de website de klussen die die dag op het programma staan. Op de dag zelf kun je een klus uitzoeken die bij je past. Bestuursleden zullen je zo nodig op weg helpen.

Je krijgt altijd koffie, tijd en een lunch aangeboden.