Bericht uit het bestuur

Zoals jullie waarschijnlijk weten zijn Ellen Schuurman en Paul Verhagen in 2020 uit het bestuur gegaan. De leden van het bestuur zijn nu Renate Spruijt, Lara van den Bosch, Nel Cornelissen en Reinier Snijder. Reinier treedt dit voorjaar terug. Tot onze vreugde hebben twee tuinleden zich gemeld voor het bestuur. Het zijn Alet Wijga en Else Jongsma. We willen hen graag aan jullie voordragen. Alet wil de praktisch kant van het penningmeesterschap doen, maar geen lid van het dagelijks bestuur zijn. Dat geldt ook Else. We hopen natuurlijk dat we in de algemene ledenvergadering (ALV) Alet en Else kunnen benoemen als nieuwe bestuursleden. Daarnaast zoeken we iemand die ons dagelijks bestuur wil aanvullen (naast Renate als voorzitter en Lara als secretaris). En omdat vele handen lichter werk maken zou een extra bestuurslid erbij zeer welkom zijn.

Waarom?

Het is een bijzondere ervaring om bestuurslid te zijn. Het is leuk om met een groepje dat je regelmatig ziet en spreekt te bedenken hoe je de uitdagingen van ons tuindersgebied aangaat. Natuurlijk zijn er soms lastige klusjes, maar er is ook veel ruimte om plannen te maken en bij te dragen aan het plezier dat iedereen aan de tuin beleeft. Dat schept een band met elkaar en je leert de leden nog beter kennen.

ALV

Ook dit voorjaar zal de ALV digitaal plaatsvinden. Hierover ontvang je nog nader bericht. Iedereen kan weer digitaal zijn stem uitbrengen. De statuten bepalen dat kandidaten voor het bestuur zich kunnen aanmelden tot twee dagen voor de ALV.  De ledenvergadering staat gepland op zaterdag 15 mei. De termijn voor bestuur-kandidaten sluit daarom op 12 mei.

Renate Spruijt