Open dagen

Open dagen tuindersvereniging Abstede: kom genieten van de groen oase. Tuindersvereniging Abstede is deze zomer begonnen met Open Middagen op zondag om ook anderen dan de eigen tuinders te kunnen laten genieten van deze idyllische groene oase, midden in stedelijk gebied.

Tijdens de Open Middagen kun je bij het verenigingshuisje terecht voor koffie en thee. Zondag 4 september is er ook live muziek om 14:15 en 16:00 door het duo Fuente. Ze spelen dromerige Spaanstalige muziek. Tuinders staan klaar om u desgewenst een rondleiding te geven over dit terrein, dat een lange historie kent als hoveniersgebied.
De tuinen zijn gelegen aan weerszijden van riviertje de Minstroom, tussen de Abstederdijk en de Zonstraat. Het openbare wandelpad dat langs de tuinen loopt is op zich al iets wat je niet verwacht in de stad: een romantische groenstrook met knotwilgen en een grote variëteit aan planten en bloemen. Maar ook de tuinen zelf zijn de moeite van het bezichtigen waard, van wat strakkere groentetuinen tot wilde ecologische groenweides. En met warm weer kun je ervaren dat groen inderdaad de temperatuur met vele graden verlaagt.

U bereikt de tuinen via het wandelpad langs de Minstroom.
Ingangen naar het pad:
-naast het Vogelbosje op de Abstederdijk op de kop van het
Oosterspoorbaanpark
-naast de boerderij op Zonstraat 21
-vanaf de Minkade

Zie kaartje

De Open Middagen zijn in de zomer elke 1e zondag van de maand van
14:00-17:00.
Komende Open Middagen:
Zondag 7 augustus
Zondag 4 september. Met om 14:15 en 16:00 optredens van het duo Fuente.
Zondag 2 oktober