Onze voorzitter Renate Spruijt blikt terug op 2022. En kijk vooruit naar ons lustrum want we bestaan dit jaar veertig jaar.

Van de voorzitter,

Een bewogen jaar in positieve en negatieve zin. Het jaar was nog niet begonnen of de Beer in het oosten was onze Oosterburen binnengevallen.  Het was ook negatief omdat twee tuinders ons zijn ontvallen. Te weten Ben van Loo en Rina Valkestijn. Beide al heel lang tuinlid. We zagen ze niet vaak, want ze waren meestal vroeg of heel laat op de tuin. Rina met haar bloemenwinkel en sprookjestuin. En Ben die onzichtbaar de tuinen van Zuid in de gaten hield.

Corona

Positief was dat we corona steeds beter buiten de deur konden houden. En De Gladjool is van binnen weer mooi geschilderd en schoongemaakt. Bovendien zijn de klussendagen over het algemeen goed bezocht. Zoals gememoreerd op de ALV van 29 oktober hebben we een mooie zomer gehad met veel activiteiten voor elkaar en voor de buurt. Erik Robbemont is na vele jaren tuinlid te zijn geweest verhuisd naar Vorden. Erik heeft jarenlang de tuinschouwen op Zuid gedaan. We zoeken leden die de tuinschouw van Zuid 2x per jaar willen doen. Want naast Erik Robbemont deed Agnes Vincenot dit ook voor het Zuidterrein. Erik en Agnes: bedankt!

40 jarig bestaan in 2023 is een feestje waard!

Er is een Commissie 40 jaar Tuin Vereniging Abstede, bestaande uit Else en Bernadette Slotman. Voorlopige ideeën zijn een feestje, een boek uitbrengen onder redactie van Marja Oosterman, een historische lezing, omwonenden, raadsleden en de burgemeester uitnodigen. Hiervoor is nog wel het een en ander te doen. Wie wil dit feest verder helpen mooi te maken? Meld je bij Lara.

Zaadinkoop

Afgelopen decennia heeft Ellen van Rooden met hulp van Ineke en Flor gezorgd voor onze biologische zaad inkoop. Ellen draagt dit over aan Ellen Schuurman. Ellen heel erg bedankt voor al je inzet hiervoor! Evenals dank aan Ineke en Flor die meehelpen bij de financiële afhandeling.

Oproep

We hebben extra bestuursleden nodig. Vanaf de voorjaars ALV is de termijn van Nel Cornelissen, na enkele verlengde periodes verstreken. We zoeken bestuursleden die het leuk vinden om allerlei voorkomende zaken op te pakken. Denk aan tuinschouwen, subsidies aanvragen, pr activiteiten, of issues waarvan je denkt ‘Dit is nodig om onze vereniging nog beter en leuker op de kaart te zetten’.

Rest mij jullie allen een heel gezond en vruchtbaar tuinjaar toe te wensen!

Renate Spruijt