Stroes op de schop

Op het Stroes terrein kunnen deze zomer de flesjes wijn open. Het terrein tussen Piet Heinstraat en Abstederdijk heeft nu namelijk ook een terrasje gekregen. Daarnaast staat er een prachtige historische broeibak die we willen laten herstellen. Komt allen kijken!

Klussendag Stroes

Op 26 november is het Stroes terrein in ruim twee en een half uur aangepakt door een groot aantal leden. We hebben de tuin van familie Kop gesplitst in twee kleinere tuinen van ruim tachtig vierkante meter. Daar is in de hoek ook ruimte gekomen voor een terrasje. Peter-Paul legde vakkundig de tegels. Op een latere klussendag maken we de klus af door het hekje weg te halen en de toegang tot terras te verbreden.

Broeibak

Er staat op de tuin van Kop ook een historische bak van ongeveer honderd jaar oud. Die gaan we hopelijk met gemeentesubsidie op laten knappen en Peter-Paul gaat hier waarschijnlijk nieuwe ramen (eenruiters) voor maken in oude stijl. Dat betekent dat we straks een uniek stukje historie op ons terrein hebben. De nieuwe tuinder kan hier in overleg met groep historie bijvoorbeeld vergeten groenten in gaan telen.

Open dagen

Stroes wil ook mee gaan doen met open dagen en hiermee mensen de kans geven het terrein te zien. Als de historische broeibak hersteld is zal deze wellicht wat mensen aantrekken die geïnteresseerd zijn in tuindersgeschiedenis. Meer info hierover bij Wouter Mulders.

Lara van den Bosch