Kozijnen verven en snoeien

Je woont in de stad, dan grijp je natuurlijk de kans om eens lekker hout te hakken of stevig te snoeien. Als vereniging hebben wij een aantal klussendagen per jaar dat dit kan. Op deze dagen pakken we gezamenlijk groen werk aan op en rondom het terrein en klussen wij aan ons verenigingshuisje “de gladjool”. Heerlijk om zo actief samen bezig te zijn.

Klussendag 29 oktober 2022

De eigen tuin winterklaar maken is uit. Nu laten we aan het eind van het seizoen alle gewassen in de tuin afsterven en vergaan.  Nuttige stoffen komen zo in de bodem en geven het volgende seizoen weer groeikracht. Dat gaat allemaal vanzelf.

Onderhoud

Het terrein kon echter nog wel wat onderhoud gebruiken. Afgelopen klussendag hebben we daarom: kozijnen van ramen in de Gladjool geverfd, een paal geslagen bij de waterhaalplaats, een collage over het begin van de vereniging gerestaureerd, afval op en rond het terrein opgeruimd, overhangende takken gesnoeid, de houtstapel in de boomgaard en op het terras geordend, de WC schoongemaakt, de Gladjool van buiten gepoetst, randen van de paden gesnoeid, onkruid op het terras en in de perken bij de Gladjool gewied, een schraapijzer zichtbaar voor de deur van de Gladjool geplaatst.

Sneeuwklokjes

Deze winter kunnen het terrein en de Gladjool er weer tegen en in januari staan als eerste de sneeuwklokjes in bloei. Want we hebben ook heel veel bollen rondom de Gladjool gepoot.

Reinier Snijder