AVVN

De gemeente Utrecht heeft de grond met als bestemming volkstuinen verhuurd aan de AVVN. Dit is een landelijke organisatie die opkomt voor de belangen van hobby tuinders, die zich tevens inzetten voor natuurlijke en maatschappelijk waardevolle tuinen parken. De AVVN verhuurt deze gronden aan de verschillende volkstuinverenigingen, waaronder Tuindersvereniging Abstede.

De AVVN is ook de initiator voor het project Nationaal Keurmerk Natuurlijk Tuinieren. Samen met de vereniging voor veldbiologie KNNV en het Instituut voor duurzaamheid en natuureducatie IVN.

Het doel van dit begeleidingsproject is het stimuleren van natuurvriendelijk beheer, onderhoud en inrichting van het tuinenpark, tuinen en stedelijke groengebieden. Dat gebeurt via deskundige en op maat gesneden persoonlijke advisering en begeleiding.

De begeleiding en advisering leidt tot een oase in stad of dorp voor flora en fauna. Maar ook als plaats voor natuur- en milieueducatie voor de tuinders, kinderen en omwonenden. Een plaats waar het leuk en interessant vertoeven is.

Dit vind je misschien ook interessant...